Pazartesi, Ağustos 14, 2006

Anladım buna "Murphy Kanunu" diyorlar.

Şu murphy denen herif her kimse benim gibi şanssız biri olduğu kesin. Ki onun başına gelen pişmiş tavuğun başına gelmemiştir. Ancak bu haftasonu yaşadığım rezalet; murphy amcanın o meşhuuur ve de uzun listesine eş değerdir.

Şimdi gelelim konumuza: Haftasonu Urla'ya yazlık - kışlık tabir edilen site içindeki bahçeli evimize gittik. Ben aslında haftasonları yazlığa gitmekten nefret ederim. Hatta yazlıktan da nefret ederim. Çünkü çalışan bir köle olarak haftasonu da yazlığa gitmek diye tanımlanan ve bir başka kölelik ihtiva eden hizmetçilikten nefret ederim.

Bu sefer dedim, kızım iğne; kıçını bile kaldırma, sen yeni gelinsin; öyle kristalim gibi vileda elinde dolanma evde. Hatta ayakkab yayıl, ılarla gir, evi zaten geçen seneden beri b.k götürmüştür, koyver gitsin; havuza gir, çimlere geviş getir, içkini iç, kitabını oku, eşin-dostun gelsin, rahat ol dedim kendime. Dedim… dim… di’li geçmiş zaman kullandım… Şimdi gelelim diyip de yapamadıklarıma…. Ya da neler yapabildiğime:


1.T.İ, geçen yaz sonundan beri kapalı kalan bitişik nizam eve girer, evde rutubet sorunu zaten had safhadadır, T.İ kesif rutubet kokusunu keşfeder ve direkt tüm pencere ve kapıları açmaya koyulur.

2.Ve heyhaaaat, alt kattaki küçük tuvalete girince, bir çığlık atar T.İ, bitişikteki çirkef komşunun wcsinden olan akıntı T.İ.nin helasını batırmıştır. Yerde olan rutubetler, duvarlara, duvardan da tavanlara çıkmıştır. Geçen sene de bu kadın aynı problemle karşıma çıkmıştı, yaptırdım demişti oysa ki demek ki aynı filmi bu yaz da izleyeceğiz diye kendi kendine söylendi T.İ.

3.Küçük heladaki rutubet, duvara aslımış lavobonun metal kancalarını da rutubet ve su kaçağından dolayı paslanmış ve lavabonun yarım ayağı yere düşmüş, yer seramik ve lavobo parçaları içindeydi. Bir çığlık daha atan T.İ. kapıdan hızla çıkarak ismine komşu denen ancak komşulukla uzaktan yakından alakası olmayan nesneye doğru gitti.

4. Çirkef kadın ki adı İlknur – elleri belinde T.İ.nin sözlerine aldırmadı bile. Ben ne yapayım? Benim evimde de oldu, su borum patlamış, ben yaptırdım, benim de zararım oldu, sizinkiyle mi uğraşacağım gibi çeşitli düzeysiz laflar etti. T.İ, aynı zararı geçen senede sineye çektiğini ancak her sene onun helasından dolayı kaynaklanan bu pisliği maddi manevi çekemeyeceğini söyledi. Kadın elinde sigarasıyla varil kıçını döndü ve öbür komşunun verandasına oturmaya gitti.

5.Orda öyle mal gibi kalakalan T.İ, küfür ede ede evin içine girdi, küçük helaya gireyim de elimi yüzümü yıkayıp kendime geleyim diyen T.İ, bir çığlığı da lavobonun altından akan şar şar suları görünce ve hissedince attı! Lavabonun ayağının yerle yeksan olması sebebiyle, akan suyun yere doğru haaarş diye akması T.İ.yi iyice zıvanadan çıkarttı. T.İ bikinisini giyip kocasının “karım galiba bir manyak” bakışları altında hışımla kendini havuza attı!

6. Pazar sabahı kahvaltıya misafirleri gelecekti. T.İ horul horul horlayan sevgili kocasından dolayı pek iyi uyuyamadı. Uyku sersemi kocasının yatakta attığı tepik ve dirsek sebebiyle huysuz babanneler gibi söylenerek alt kata indi. Sonra küçük helayı kullanamayacağını hatırlayarak tekrar oflaya puflaya yukarı kattaki helaya çıktı. Hacetini gördü, tam elini yüzünü yıkayacaktı ki…. Musluktan gelen sesle irkildi…tıssssssss…. Fısssssss. Şiddet ve hiddetle zıplayan T.İ, son hızla alt kata indi. Tüm muslukları yokladı hepsi de sözbirliği etmişçesine aynı şarkıyı söylüyordu. Tıssssss… fııısssss. Bu nasıl olabilirdi? Bugün pazardı, haftasonu su mu kesilirdi, ama benim depom vardı, depo dediğin şey nasıl olur da dolmazdı?

7. T.İ. sabahın kör vakti kendini dışarı attı ve sitenin kapıcısını bulmak için epey çaba sarfetti. Kapıcıyı bulduğunda alt yolda borunun patladığını ve yarına kadar su-mu olmayacağını öğrendi. Kapıcıyla depo olayını da konuştular ancak kapıcının kendine hayrı olmayan bir salak olduğunu hatırlayan T.İ., artezyeni açması için kapıcıya yalvarmak zorunda kaldı. Artezyenin havuza su ikmali için yapıldığına dikkat çeken salak kapıcı, T.İ.nin gözlerindeki kıvılcımları görünce biraz da olsa artezyeni açtı ve T.İ 2 adet kovayı taşıma suyla doldurdu.

8. Az sonra kahvaltıya misafirler gelecekti. Hiç değilse çay demliyim diye düşündü T.İ. çayı hazırladı, iyi ki gelirken içme suyu almışım diye kendi dehasıyla gurur duydu. Kettle’da suyu kaynattı, çayı demledi ve ocağı yaktı.. Aaaa aynı ses… evet bu da tıssss’ladı diye düşündü. Pazar günüydü, misafirleri gelecekti ve tüpü de bitmişti. Daha omlet yapacaktı. Hem su yoktu hem tüp yoktu, elinde bir adet maşrapayla bulaşık yıkamaya çalışan T.İ, küfür ede ede salonda dolanmaya başladı. Yine dehasıyla bir kez daha gurur duydu, evet hiç değilse ocağımın elektrikli bir gözü var diye parmağını şıklattı. Çayı ısıtmaya başladı.

9. T.İ.nin kocası merdivenlerden uyku mahmurluğu içinde indi, T.İ.nin henüz neler yaşadığının farkında değildi; evi bok götürmesine rağmen o hayatından hiç şikayetçi değildi ve T.İ.ye delirdin mi kadın, sabah sabah ne bağırıyosun der gibi bakarak T.İye yanaştı. “Günaydın karıcım”, “bööööö günaydın, su kesik biliyo musun,böğğğ”, “napalım hayatım kesikse”, “sorun o değil, bizim yukarda hayvani bi depomuz var geçen yazdan beri dolması lazımdı, şimdi tık yok, ühü ühü ühü, misafirler gelcek, su yok evde, hem biliyomusssuuuunn; tüp de bitmiş. Ben tek göz elektrikliyle nasıl bir kahvaltı olayına girebilirim?”… T.İnin kocası gider sidik gibi akan artezyenden bir boş damacanaya sessizce su koyar ve keyfine bakar.

10. T.İ tek göz elektiriklide omlet yapar, çayı demler, misafirler gelir, T.İnin aklı kahvaltı sonrası yıkanması gereken bulaşıklardadır. Aklına gelen başına gelir ve taşıma suyla değirmen döner mi? Döner!

11 Misafirleriyle havuza gelen T.İ ve kocası toplam 4 kişilik çekirdek grupla keyifli saatler geçirirken; avrupa’da çalışmaya giden ancak kaybolup kayıp bir kuşaktan geldikleri her halinden belli olan tam tamına 15 kişilik bir grup ellerinde yemek ve içecek torbalarıyla havuz başına gündelik kıyafetleriyle gelerek, havuz ortamında göze batarlar. % 80’i çocuk olan bu grubun ayaklarında postallarını ve duş almadıklarını gören T.İ, hemen site bekçisine ve diğer site halkına bu güruhu ispileyerek uyarır. Kıç kadar havuza 15 kişinin girmesiyle b.ku çıkan havuz keyfi de burada sonu bulur.

12. Akşam mangal yakılır ve yukardaki maddelerde yazan sebeplerden dolayı T.İ.nin işi akşam 22.30 sularında ancak biter. T.İ. yorgunlukla evine geri döner. Yorgundur, iki gündür bünyesine su değmediği için hırçın, yorgun, depresif ve pistir.

13. Ve pazartesi olur ve T.İ bu sefer hırçın, yorgun, depresiftir ama pis değildir

17 yorum:

şeyda dedi ki...

Amaaan ne aksilik olmuş.
Biz de tatile gideceğimiz gün sular kesilmişti ve ben suyun hayatımızdaki önemini bir kez daha kavramıştım: pissin, pis bırakmamaya çalışırken elindeki 5 ltyi nasıl daha verimli kullanırım diye düşünüyorsun, bir de vanayıkapamayı unutup geldiğinde akan bir musluk görüp sinirlerini hoplatıyorsun.

blogcu.com/balkizyaren

Aslicin dedi ki...

Ha ha haa. İğneciğim şimdi anladım niçin yazlık olayına girme dediğini. Yalnız bir an kendimi görür gibi oldum. Bazen öyle günler oluyor ki işte herşey böyle gidiyor. 180 derece değil sanki 360 dan sonra bir tur daha yapmış gibi.

Gitme sen oraya iyisimi. Artık bir dahaki site toplantısına kadar en azından :)

potansiyelariza dedi ki...

ayy okurken yoruldum ve uyuz oldum ignecim yaa. iyi dayanmışsın. bende hiç sevmem bu yazlık olayını dinlenmekten çok iki kat yorulup eve dönüyorsun. hele birde misafir ve diğer negatifliklerde eklenince felaket durumlar ortaya çıkıyor senin durumunda olduğu gibi:)

eysean dedi ki...

2 gün için bu kadar lay bünyeye zarar hani..
çok iyi dayanmışsın..ben olsam o bulaşıkları en yakın çöp kutusuna atardım :))

d@li dedi ki...

Yıkanmak güzel şey :))) Hepsini unutturmuştur inşallah. Sabrından dolayı kutluyorum seni.

crystalsdreams dedi ki...

kızımm tam kabuus:)biz çoktan kocayla birbirimizi boğazlamıştık benim delirmemden ötürü:)sizin bu olayları yine de sakinlikle atlatmanızı yeni evli olma halinizee ya da damat abinin çok muhterem bi kişi olmasına bağlıyorum..yo yo aslında en muhterem sensin len iğnecim..helal olsun sana ne diyim..
boşver sen yazlığı mazlığı,ya misafirliğe gidin başkalarının yazlığına ya da otele..tamam bi sürü acaiplikler otellerde de oluyo ama en azından sorumluluğun yok len..bu ne be elm sokaa kabusu gibi..canım benim..bi cuma yemee misafirin vardı senin,o yorgunluktan böyle bi haftasonuna..aman diyim..bi daa evlerden uzak:)

elmasekeri dedi ki...

oyle bir durumda, soyle yapardim:
eger misafirler yildizimin cok barismadigi birileri iseee, hele ki kocanin soyundan ve arti olarak da yildizimin barismadigi kisiler ise, onlar yoldayken telefon actrir, durumu bi guzel izah ettirirdim kocayaa.. sonrada kahvalti icin alir disariyagotururdum... haa eger yildizimin baristigi pek cok sevgili arkadaslarimdansa, tum bulasiklari hayatarkadasima yikatir, ben de tuvaleti temizlerdim:)
Ama ben sana kotu ornek olmiyim topluignem!

duygu dedi ki...

Ay bu kadar mı üst üste gelir her şey be yaw?Okurken bile bi tuhaf oldum,yeterrrr diye bir isyan edesim geldi.Acıların kadını olmuşsun sen Toplu İğne.Elektrik ocağı olayından sonra ,okurken hah şimdi de elektrikler kesilecek diye bekledim,neyse ki bi yerlerde verilmiş sadakan varmış da elenktrinklere bi şiy olmamış.

vintage biscuit dedi ki...

hahhahahha :))) toplu ignemmmm bu kadar seye bi efkarli parca bestelenirdi haaaa :)))). kesin ilham gelmistir ama oda gumburtuye gitmistir :)
dikkat et kendine .mucx

Nenoni dedi ki...

E topluiğne ne işin var yazlıkta,gidin bi otele iki üçgün tatiil mis gibi hazır yemek bulaşık yıkamakta yokk:)

gayri_ihtiyari dedi ki...

9uncu maddede elektrik de kesik diyeceksin sandim iyi bari o gitmemis. benim de boyle nevi şahsına münhasır şahane tatli dilli guler yuzlu bir komsum var 9 numarada oturan evde kalmis madonna kılıklı şebo abla. 6 sene sabrettim selamimi almayip kafa cevirmesine, en son dun karamel kafa ile apartmandan cikarken gorduk bunu, selam vermedi tabii klasik olarak. karamel kafa dönüp buna bakar gibi oldu,
cikardim ignemi, soktum zehri: "TEYZE o annecim, cici" kız kurusu madonna şebo herhalde intihar etmistir bu lafımdan sonra

Ece dedi ki...

ay sende de ne sabır varmış toplu iğnecim...hem sende hem kocanda...
valla biz anında birbirimize girmiştik...
ben hep diyorum yaaaa yazlık alacak kadar param olursa birgün almam anasını satayım koyarım bankaya parayı her sene şöyle herşey dahil güzel bir yerde 15-20 gün tatil yaparım...
evin olacak yine sen köle gibi çalışacaksın yok çamaşırdı,yok bulaşıktı,yemek hazırlaydı oooo yok annem ben almıyım...
bence sen biran önce sat o yazlığı :))

BGM dedi ki...

toplu iğne cok gecmis olsun.. kabus gibi..

cadı dedi ki...

Ayyy ben yoruldum okurken amaaann!! Harbiden geçmiş olsun, bir nevi evin hastalanmış, istifra etmiş gibi bişey:))

Deadora dedi ki...

kizim manyak misin ne ugrasmissin he.. disarda yapamadiniz mi kahvaltiyi? neden ille ben hazirlayayim diye kendi kendinle yarisa girdin ki? :)

Toplu İğne dedi ki...

şeydacım, evet aynen bende de oldu. 5 ltlik içme suyu ile hem pis bulaşıkları yıkıyorsun ama suyu da dikkatli kullanmaya çalıyorsun.. iğrenç bir deneyimdi. pek tavsiye etmiyoum :)

aslıcım evet, o gün de aynı söylediğin gibi bir gündü. hani çizgi filmlerdeo olur ya giderken sadece senin tepnde yağmur bulutu dolaşır :)

arızacım evet iyi dayandım, kendi sabrımı ve evsahipliğimi de böylece denemiş oldum

eyseancım selam canım,hoşgeldin. evet ben de onu diyorum çok iyi dayanmışım ama 1 tek şeye dayanamadım, su-mu hikaye; o komşu denen terbiyesiz kadının bana çemkirdikten sonra koca kıçını bana dönüp gitmesi :(

d@licim, teşekkürler valla ben de bu kadar saburlı bir tip olduğumu bilmezdim. sanırım yeni evli olmanın getirdiği bir hanımefendilik benimkisi :)) yoksa çirkeflik yapardım kesin :))

gristalim yazlık canavarım; ikea güzelim; ya ben çok ama çook muhterem bi insanım valla, hatta tepemde bir hare ile dolaşıyordum o haftaonu. gıkım çıkmadı, kimseye hatt ao manyak komşumsuya bile çemkirmedim. kakılmış gibi iş yaptım, bi daha nayır nolamaz diyorum; ama ev benim; mecbur tamir-bakım olayına gircez be anacım

elma şekeeerriiimmm, kız sen ne cinmişsin, ne hinmişsin, cadı seniiii :))) bak bak bi de anlatmış neler yapacağını! kız biz gelsek böyle cümbür cemaat blog kızları sana, alimallah sen bizi köle gibi çalıştırırsın vallah billah :))) ama sen haklısın, galiba benim de sana benzemem geleceğim için daha iyi olcak :)

duygucum canım hoşgeldin. evet ben de elektriklerin kesilmesini için için istemiyor değildim. çünkü kesilmeyen bir o kalmıştı.ama gündüz olduğu için kesilmedi adi elektrik. eğer akşam yemeğe nmisafir gelseydi kesin onlar da kesilirdi :))

Toplu İğne dedi ki...

vinticım, şarkı besteliycek olsam ilham da gelmezdi bana o haftasonu. o yüzden eldeki hazır şarkıyla kapattım ben o haftasonunu: Kahpe felek, ne felaket, çıkı çıkı çık! :))

nenonicim ben de aynı öyle düşünüyodum eğer o haftasonu yazlığın yıllık toplantısı olmasaydı:) heyhaaat; gitmişken de bi misafir; bir de elimi attığım herşeyin bozulması ağzıma s.çtı yani :) bi daha mı töbeee

gayriyem, valla helal olsun; tüm gıcık komşular adına intikamımızı almışsın. benimkine de bir el atıversene. hani şu koca k.çlı ilknura :))

ececim selam. valla al benden de o kadar. benim de planım orayı satıp, bankaya koymak ve çatır çatır en güzel seyahatlerde ve otellerde gezmek.

bgmcim, sağol... emin ol tam bir kabutu :))

kız cadı; sen okurken yoruldun da ya ben? anam ağladı, geberdim yorgunluktan. ulen ben daha 1 aylık evliyim beyaaa.. :(((yapılır mı bu bana?

deam, valla ben de çok sordum kendime bu soruyu. manyak mıyım diye? sanırım ilk heves, evli olarak kocamla yazlığa gitme fikri. bok yedim işte :))