Salı, Kasım 08, 2005

Tırışkadan teyyare, selam söyle o yare...

Maksat muhabbet mi olsun yoksa laf olup da torba mı dolsun, ne idüğü belirsiz, kaynağı kendinden şüpheli abuk sabuk mesajlar geldi mi size de? Ne zaman mı? Eh bayramda tabi. Gelen bu mesajları parmaklarım sil tuşuna basmak için çok heves etti, içim içimi yedi, ama üşenmedim, kendime iş edindim ve sizlerle paylaşabilmek uğruna, cep telefonuma kaydettim ve buraya kadar getirdim. İnanın bana yazarken bile içim buruldu, sızlandım, bu yalancı mesajlar midemi acıttı, bunalttı, şişirdi beni. Gerçi trajik, hem komik hem de didaktiler. Genel kültür dağarcığıma (yoksa darağacı mı deseydim?) gereksiz bir pop kültür daha mı eklediler?
Sonuçta kıl oldum yine, bakın neler yazmış birileri. Harbiden sizin hiç mi işiniz gücünüz yok? Siz deli misiniz divane misiniz? Neden bayram olur da sizler şair kesilirsiniz? Gerçi yazdıklarınızda sanatsal pek bi şey göremedim. Mani gibi şeylerle kısır döngüsü yaratmışsınız kendinizde. Halbu ki açsanız bir telefon bana, deseniz ki kendi güzel sesiniz ve tınınızla; “bayramın kutlu olsun, nasılsın? Sesini duymak istedim. Herkese çok selam, öpüyorum.” Bak etti sana maksimum 10 saniye.2 saat yaz babam o tırışkadan sözleri, sonra çıldırt beni... oku oku bitmiyor, ben okumaktan bunaldım, e be kardeşim siz nasıl bunalmadınız o üfürükten şeyleri yazarken. Ben de maksat kıllık olsun, koca bayram benim neler çektiğimi anlayasınız diye bu işkenceye sizi de ortak ediyor ve geçmiş bayramınızı kutluyorum.
Sevgiyle kalın,
Ters köşe

1.Gülmek herzaman umudunuz, yaşamak tutkunuz olsun (peki, olur, ben de intiharı düşünüyordum ama sen yazdın artık yaşamak benim en büyük tutkum!). Olur da birgün ağlarsanız o da mutluluktan olsun. En güzel bayramlar sizin ve sevdiklerinizin olsun.

2.Yılların yaprak misali döküldüğü, sevginin eridiği, insanın özdeğerlerini yitirdiği şu alemde (pöööh, lafa bakar mısınız!), güzelliğini kaybetmeyen nadide insanların ( ki demek ki bu insanlardan biri de ben oluyorum), ramazan bayramını kutlarım.

3.Gözlerinizde ışıltı, dudaklarınızda gülümseme, yüreğinizde sevgi eksik olmasın. Yarınlarınız mutlu, bayramınız kutlu olsun.

(ay yazarken bile sıkıntı geldi, siz nasıl okuyacaksınız bilmem)

4.Küçük mutluluklar diliyorum size, elmalı kekler, sıcak sahlepler, yağmur kokusu, Pazar kahvaltıları, trafikte yeşil ışıklar, fallarda balıklar, iyi bayramlar...

(ağlamak istiyorum...ve ağlarken de size kanım çok kaynadı; baba demek istiyorum)

5.Bir insanın düşleri olmalı sonsuzluk gibi, özlemleri olmalı bayramlar gibi ve bayramlarını kutlayacak dostları olmalı sizler gibi. Bayramınız kutlu olsun.

6.Yılların yaprak misali döküldüğü, sevginin eridiği, insanın özdeğerlerini yitirdiği şu alemde (ben bunu bir yerlerden hatırlıyorum... 2 numaradaki ile aynı. Demek ki bi daha gelmiş!), güzelliğini kaybetmeyen nadide insanlarla nice bayramlara ( yazan şahşiyet sonunu beğenmemiş olacak ki kendinden birşeyler katmış).

Ben dayanamıyorum ve devamını getiremiyorum. Sağlıcakla kalın.

Not: Benim en favori mesajım ise şu: “Sigaranın ve içkinin her saat içilebildiği, her dakika yemek yenebilen mübarek 11 aylar başlamıştır. Hayırlı olsun, iyi bayramlar." :)))

7 yorum:

Toplu İğne dedi ki...

ayyy aslıcım, iirenç bi mesaj bu. ya komik mi yoksa sevimli mi olduklarını sanıyor bu insanlar? soğuk ve gerçeklikyen uzak geliyo bana bu tür mesajlar.
hatuş, son derece haklısın, insanın içinden gelmiyor değil mi? yapmacık geliyor bana açıkçası

Pareo Anne dedi ki...

bak bu da bana gelenlerden:
çiçekler tatlı renkleriyle, evren tüm güzelliğiyle size mutluluk versin, bayramınız kutlu olsun.

bir de her bayram gelen, sevdanız kanatlı, umutlarınız atlı, sofranız tatlı olsun cart olsun, curt olsun mesajı vardı ki beni sinir ederdi.

kim oturup uğraşır bunlarla ben de bilemiyorum. sana aynen katılıyorum.

terskose dedi ki...

Ters Köşe benimdir.
Aylardır benimdir.
Taklit kötüdür,pistir.
Kendimi burayı güncellenmiş gördüğümde kötü hissediyorum.
İzmirli bir büyüğüm olarak size saygı gösteriyorum ne de olsa ben de İzmirliyim.
Neyse.
Tekrarlıyorum.
Ters Köşe benim 8 aylık emeğimdir.
Teşekkürler.

Toplu İğne dedi ki...

Sevgili adaşım ve hemşehrim;
zevkler, fikirler, tutum ve davranışlar pekçok birey ve toplumlarda benzerlik taşır. Ne mutlu ki bize benzer duygu ve düşünceleri paylaşıyoruz. Bilir misin ki yıllar önce bir televizyon kanalı ters köşe isminde bir program koydu yayına ve ben de o yıllarda ters bir tip olduğum ve "ters köşe" fikrine adapte olduğum için patent enstitüsüne başvuruda bulunmuştum. Bi de ne gördüm bilir misin? Meğerse biri bu ismin telif hakkını çoktaaaaan almış. Yani ne sana ne de bana yar olacak bu isim. Benzer isimleri çocuklarına koyma hakkı olan anne babalar gibi; ikimiz de çocuğumuza aynı ismi koymuşsuz hem de ben senden habersizken... Mühim olan çocuklarımızın isminin aynı olması değil, fikir ürünlerimizin tıpatıp aynı olmaması. Yine de sayfana baktım, yazılarını beğendim. sevgilerimle
not: eğer blog'a sign ederken bana otomatik haber verilseydi önceden bu isim alındı diye, emin ol almazdım. Yine de sen sen ol, benim yaptığım hatayı yapma; ilerde kendi isim soyadına, olursa çoluk çocuğuna da patent almayı ihmal etme.
sevgiyle kal

terskose dedi ki...

Önerilerin ve yaklaşımın için teşekkür ederim.
Ters Köşe olma konusunda ısrarını sürdüreceksen tabii ki yapacak bi'şey yok.
Yine de gördüğümde üzüldüm biraz,paylaşmak istedim.
İyi yazmalar.

Toplu İğne dedi ki...

sevgili adaşım & hemşehrim,
Dün bu konuyu çevremle de paylaştım; onlar da bana trt 1'de de aynı isimde bir dizinin yayınlandığını söylediler. Ben de araştırdım yaklaşık 1,5 yıldır yayındaymış. Bir kadının erkek kılığına girip erkekler dünyasında spor yazarlığı yapmasıyla ilgili bir komediymiş. Bak gördün mü napacağız şimdi? Hadi sen adaşız diye bana bile katlanamazken, karşına; 1 tane tv dizisi, bir adet gazete köşesi, 1 adet tescil edilerek trade mark olmuş bir isim, bir sen ve bir de benden oluşan kalabalık bir grup oluverdik. Kim önce kim son bilemiyorum, takip de etmek istemiyorum. Tek bildiğim benim bu ismi vermek amacım;(ki bu amacımı blogumun en üstündeki pencereye yazdım) yine de tekrarlıyim; tersim ben ve hayata dair tersime giden pekçok şey var. Ve bu terslikleri burda paylaşmak istedim. o yüzden de adını ters köşe koydum. Ama bakıyorum ki, diğer adaşlarımızın hiçbirinin amacı köşenin adını desteklemiyor. hiçbiri terslikleri anlatmıyor yayınlarında(sen dahil!)...(bu arada şiirleri sen yazıyorsan çok başarılı-çok beğendim,tebrikler- eğer başkalarının şiiri ise sen de dikkat et; fikri haklar yasasına göre izinsiz ve isim vermeden medyada yayınlanması suçtur: hemşehri tavsiyesi)
not: bayram yazını sevdim
sevgiyle kal

terskose dedi ki...

Yazılarımda ters giden şeyleri işliyorum,doğru gidenleri de...
İçimden ne gelirse onu yazıyorum.
Her şeyi ben yazıyorum,bana aitler.
İyi yazmalar.