Pazartesi, Mart 24, 2008

Çok afedersiniz, dayanamıyorum artık.

Burada yazılarımı okuyanlar bilir; genelde apolitik olmaya özen gösteren biriyim; laik bir insan olduğum için, politik ve dini görüşümün içimde, benim ve benim aramda kalması gerektiğini düşünüyorum.

ANCAAAKK; geçen gün internette okuduğum bir güzel söz; kendisini sizinle paylaşmamı gerektirdi. Tek bir cümleyi gün gelecek bu kadar ama bu kadar çok seveceğim aklıma gelmezdi. BİRİ BENİ DURDURSUN YAHU... Vallahi böyle biri değildim ben... Ama beni bu hale getirdiler sonunda... İşte o güzel cümle:

"100 YIL GERİYE GİTMEKTENSE 10 YIL GERİYE GİTMEYİ TERCİH EDERİM"....

10 yorum:

Nenoni dedi ki...

Hiç geri gitmesek..

Adsız dedi ki...

Tam isabet.
Ben de atıyorum altına imzamı...

ERDIL dedi ki...

Her sey aklima gelirdi de Camasir makinasi olacagim aklima gelmezdi.
Sevgi-saygilar.

Adsız dedi ki...

doğru söze şapka çıkartıyorum!
ancak siz apolitik olamazsınız,
biylojik yapınız müsait değil
sevgili t.i.

kardelen

Adsız dedi ki...

Merhaba Toplu İğne,
1 şiir YAZMAK GELDİ İÇİMDEN:


ARABIN ÇORABI

ARABIN YÜZÜNDEN ŞU TESETTÜR DEDİĞİN,
HEP BELDEN AŞAĞIDADIR AKLI FİKRİ HERİFİN.
BAKMIŞLAR DİZGİNLEMEK OLANAKSIZ ARABI,
ÖRMÜŞLER KADINLARIN BAŞINA ÇORABI.

SEN AHMAK MISIN KIZIM SÖYLE ALLAH AŞKINA?
HEVES ETTİĞİN ŞEKLE ŞÖYLE BİR BAKSANA!
KADIN İKİNCİ SINIF, TEKME YER HEP KIÇINA.
HALA DANK ETMEDİ Mİ ŞU TÜRBANLI BAŞINA?

HEP BUNLARIN ARKASINDA SAF TUTARSIN,
SENİ HOR GÖRENİN DEDİĞİNİ YAPARSIN.
OYSA ONUN GÖZÜNDE, SEN BİR SİNEK KADARSIN.
KUSURA BAKMA AMA, SEN GERÇEKTEN SALAKSIN!

HİLESİ HUD' AŞI VAR, YOBAZ KENDİNE BAKSIN.
TOPLUM GERİ KALDIKÇA CEBİNE PARA KATSIN.
ASLINDA O AKILLI AMA SEN BİR DANGALAKSIN.
UYAN DA SÖYLE ONA, SENİ RAHAT BIRAKSIN!

BİNBEŞYÜZ SENE GEÇMİŞ HEP YERİNDE SAYARSIN.
YOBAZIN GÖZÜNDE HA YOKSUN, HA Kİ VARSIN.
HALA GELECEĞİNİ YOBAZLARA BAĞLARSIN,
KUSURA BAKMA KIZIM, DÖRT DÖRTLÜK AVANAKSIN.

Sevgiler,
Arzu

Aslı Cin dedi ki...

:))) Yok canım 6 sen de olur.

Adsız dedi ki...

“Pes, imdi, böyle bilmek gerek kim, âriflerin taatı tefekkürdür. Ve hem
seyirdir. Ve sahib-i nazar olmaktır. Ve hem dünya ve âhireti terk etmektir. Ve nazar ile edep beklemektir. Ve hem arzulayıp Hakk Taalâ’dan yana varmaktır. Ve hem Çalap ârifleri sever. Ve hem ârifler hallerini cümle varlığa değişirler. Ve yavuz endişe kılmazlar. Bunların dahi güruhu hemandır.

Fadima

Toplu İğne dedi ki...

nenonicim, evet haklısın; keşke hiç geri gitmesek, ama bir tercihin olsaydı; hangisini seçerdin?

dgülcüm; ben de senin emin olduğum düşüncelerine katılıyorum. sevgiler

sevgili kardelen sanırım sen de haklısın :)) apolitik yazı bile yazamıyorum, bir yerden fışkırıyor politikliğim :))

sevgili arzu; şiirine bayıldım; arada bir attır buraya bir iki şiir de içimiz şenlensin. ellerine sağlık.

aslıcıım,canım benim, gidiyorsun oralara sen... senin çenen de durmaz. gitiğin arabın yalellisinde "dobrovski" olma, kafayı değil ama çeneni sıkı sıkı kapa orda, emi canımcım :))

sayın isimsiz, ben size Fatma desem nasıl olur? sanırım isminizin Türkçesi bu olmalı. Ancak siz arapçayı tercih ediyor olmalısınız. Yanlız üzülerek şunu söylemeliyim, bu blog; ana dili Türkçe olanlar ve Türkçeden utanmayanlar içindir.Sizin yazılarınızı arapça ve farsça bilmediğimden dolayı anlayabilmiş değilim. Dilerseniz Türkçe tercümesini de bizlere bırakın, belki vermek istediğiniz mesajı daha iyi anlayabiliriz.
Selamlar size...

Adsız dedi ki...

neden bu kadar darbe meraklısı-heveslisi olunuyor anlamıyorum...
ne olur sanki geriye gitmeyi düsünmesek.ileriyi hedef alsak.
biz ileriyi istiyoruz onlar istemiyor demeyin lütfen.
biz-siz - o-bu vs. ayrımı oldukca hicbirsey elde edemez taraflar.

cok mu guzeldi 10 yıl oncesi- 20 yıl oncesi .cok ileri-cok demokrat-cok laik-cok refah icinde-
gercekten böylemiydi ?
bu kalıp cümlelere kapılmak-alkıs tutmak gercekten hicbir seye fayda etmez.
bu ülkenin aklı basında ne oldugunu gercekten anlayan ,görebilen , etrafına- yasadıgı ülkenin gerceklerine kaba bir tabir belki ama " at gözlügü "ile bakmayan insanlarıa ihtiyacı var.

hicbir sey gorundugu gibi degil malesef.

saygılar...

dide

Adsız dedi ki...

gidin tabi. 10 yıl önce başkaları yoluyordu şimdi bir başkaları. ama szin için laik olduğunu söylleyenler soyunca sorun yoktu değil mi?