Pazartesi, Ekim 30, 2006

Ülkemin En Büyük Bayramı Kutlu Olsun

Ben genellikle dini bayramlarda kutlama yazısı yazmam. Çünkü bana yapmacık gelir; hele hele "iyi bayramlar, bayramınız mübarek olsun, hayırlı bayramlar" tarzı klişe laflar bünyede haliylen gaz yapar. Düşünsenize adam ailesiyle arife öncesinden kaçmış bir 5 yıldızlı otele; 1 ay boyunca tutmadığı orucun üstüne sanki kıtlıktan çıkmış gibi beşinci kez turladığı açık büfeden elinde tatlı ve avanesi ile birlikte döner; masanın üstü sadece birer çatal alınıp bırakılmış bir sürü artık yemek tabağıyla doludur. Bir kadeh şarap beğenilmemiş, yanında rakı bardağı, yine masada ısınmış yarım bira dolu bardağa rağmen; adam oğluna, hadi kalk bir kola al bana, hazım yapsın diyecek kadar da hazımsızdır.

Sonra adama dı dıt dıt dı dıtt şeklinde bir mesaj gelir aynen bana da geldiği gibi; “Bayramların sultanı, hayırların en hayırlısı mübarek Ramazan Bayramınızı kutlar, sağlık ve mutluluklar dileriz”. Adam yağlı parmaklarıyla cep telefonunun aşağı ok’uyla en alta iner, “laan nesrin, kamillerden bayram mesajı geldi; sen de yaz bişeyler de gönderelim de ayıp olmasın, lan berk oğlum, git bi kola daha al, gaaarrg, estağfurullah ya rabbim şükür; lan beeerrk oğlum bi bira daha al bana, ha bi de dondurma al bakem.. şişşş nesrin, yazdın mı kamillere mesaj neyin?” “ya ellerim yağlı, iki saat yaz yaz öldüm zaten bugün”, “yahu alem karısın nesrin; bak dün nadirlerden gelen mesaj vardı hani şiirli mirli, kafiyeli, al işte onu gönder aynen olduğu gibi, hem kamil sever öyle şiirli şeyleri”…

İşte bu yüzden midir nedir ben bu bu bayramları fazla ciddiye almam; zaten ben ümmetçi bir insan olmadığım için milli değerlere ait olan bayramlar beni ilgilendiriyor. Yoksa ramazan bayramım kutlu olsa ne yazar, hayırlara vesile olsa ne yazar?

İşte bu yüzden; hepimizin cumhuriyet bayramımız kutlu olsun. Cumhuriyet demek; özgürlüğümün iadesi demek, hürriyetim demek, kaderimizin değişmesi demek, beynimin ve vicdanımın özgürlüğü demek, yaşama hakkımın bana iadesi demek, kaderimin padişah tarafından güdülen bir koyun olmaktan öteye geçmesi demek, başbakan bile olabilme hakkı demek, milletin seçtiği ve seçerek bir yere getirebildiği vekil olabilmek demek, çoban olmaktan sıyrılıp dünyayla ticaret yapma şansı demek, dünyayı dolaşabilmek demek, tekkelerde konuşup jet skide şaşabilmek demek…

Ben cumhuriyeti çok ama çok seviyorum. Seni de çok seviyorum yakışıklı. Hep o gülen gözlerinle içimizi ısıt olur mu? Senin gibi birinin bir daha gelmesi çok zor biliyorum, belki de sen bizim tek şansımızdın; ama biz senden sonra bunu değerlendiremedik. Ama elbet bir gün… Elbet yakışıklı…

4 yorum:

acicikolata dedi ki...

bence sen bu postun bir kopyasini da hurmaagaci'na gonder ibret olsun. agzina saglik.

Adsız dedi ki...

toplu igne bence dini bayramlarimizda bizim kulturumuzun bir parcasi diye goruyorum ben ve ummetcilikle iliskisi yok, nasil butun hiristiyan dunyasi christmas'i kutlayip bunu hayatlarinin bir parcasi haline getirdiyse ulkemizin %98'u musluman oldugunu dusunursek ramazan bayramida bizlerin bir parcasi olmaya devam etmeli ama senin anlatigin gibi gunumuzde yasatilan sekliyle degil. hala ona gosterilen saygi ve sevgiyle.

ayrica cumhuriyet geldide pek bisey degismedi ne yazikki, Ataturkten sonra koltuklar yine padisahin oglundan yada akrabasina koltugu birakmasi gibi gunumuzde partiler devam ediyor. yaslanan koltugunu yetistirdigi yanindaki yardimcisina birakiyor.

gelen yiyor giden yiyor. halkin sesini dinleyen yok yine, baksana tayyip'e, adam'a anani alda git diyecek kadar koylusunu seviyor =)

neyse uzun lafin kisasi ulkemiz cumhuriyet ulkesi ama yonetim bicimi hala padisah sekli.

Ozde dedi ki...

Seninle ayni duygularda oldugumdan ben cevap yazmiyorummm.Bayraminizi kutlarim, selamlar bile cok daha icten o abuk manilerden.

Cumhuriyetimize yonelen kem gozlerin, ellerin, dillerin ve zihinlerin sahipleri tas olsunlar insallah.

Cumhuriyet Bayrami Kutlu Olsun!

ERDIL dedi ki...

Yazini okuyunca cok seylerin degistigini hissediyorum.Oruc ibadet cok gizli idi oruc tutulan günlerde ikramlar dahi bir baska sekilde yapilirdi.Cocuklugumuzda iple cektigimiz günlerdi Bayramlar."Dini Bayramlardan bir önceki gün mezarliklarin ziyareti.Bayram sabahi yeni elbiseler.Nedense en kiymetlisi yeni ayakkabilar.El öpmeler, Anne ve Babamizla büyüklerin ziyareti.Ilk iki günü alirdi.Her semtin "Cayir" adli meydanda kurulan luna park seklindeki eglence yerleri.Mendil icinde verilen sekerlemeler ve ipe dizdigimiz delikli paralar.***Cumhuriyet Bayrami dendigi zaman onun yeri cok daha baskaydi.Resmi gecitler Okul müsamereleri.Unutamadigim en güzelliklerinden bir tanesi de en güzel elbiselerimizi giyip Talimane (Taksim) meydanindaki renkli sular.Maytaplar.Renkli isiklar.Radyodan dinledigimiz.O günleri anlatan skec ve anilar.Herseyden Önce Atamin Ulusa seslenisi.Cumhuriyet Bayramlarinda Resmi Tatil olmasina ragmen Okulda toplanir o günü ailecek kutlardik.Bizler galiba anilarimizla ayni kaldik.Zaman bizi hizla sollayip gecti yanimizdan; gitti.Simdi soruyorum.Ona yetisebilmek icin kac numarali otobüse bineyim!..O günleri icimde yasiyarak arkanizdan mi geleyim.
Saygilarla.