Cuma, Mart 30, 2007

ismininin i hali

Benim blog kankalarımın en hamilesi, dünya şekerim gristalimle dün olası muhtemel isim çalışması yaptık. Ayyy şiştim şiştim. Ne zor işmiş o bebeğe isim seçmek. Deli işi. Kriterler Kopenhag kriterlerinden daha zor.

Bikere lastikli türkçemiz sebebiyle; ilerde –kibarcası afacanlar-realitede hırtlar tarafından lastikle çekilemeyecek bir isim olmalı. Derin ismini dedim mesela. Ha ha bakın burası çok komik, kristalim dedi ki yok olmaz, büyüyünce ergenler kızıma “ne kadar derin ? ya da haydi derine dalalım” diye konuşurlar dedi. E haklı tabi. Dingillik diz boyu bizde.

Sonra, en yakın eş dost-akraba-arkadaşın bulup da beğendiği isme atlanmamalı; 3.dünya savaşı çıkması muhtemel; sonra ömür boyu diğer aile senin çocuğa bakıp” hhıııh, senin ismini annenler bizden gördüler, yaaaa, görkemcim bak bu diğer görkem var ya, işte onun anneleri senin adını kopya çektiler, ööggk kaka bu görkemler, pis bunlar, konuşmayalım biz onlarla, zaten benim salon takımının da aynısının krem rengini almıştı bunun anası, kıskanç kadın, yürü görkemcim evimize gidelim. Bakın şimdiden söylüyorum, ikinci çocuğumuzun ismini şimdiden bulduk ve notere tastik ettirdik, haberiniz olsun, bu sefer araklayamacaksınız… nihaahaaahoooo- yaşasın kötülük…telifini aldııkkk- nihaahaaaaa

Ya da bir başka vukuat ihtimali daha var bence. O da kızımız büyürse olabilecek olan bir vukuat! Fidan hanım, boyunuz 1,55 ve tastamına 140 kilosunuz . Bir doktor olarak obez olduğunuzu söylemekten esef duyuyorum fil-hakika ki buradaki fil öneki sizinle alakalı değil fidan hanım, yanlış anlamayın ama Fidan hanımcım, siz bir obezsiniz ve isminizle tam bir tezatsınız. Ya da “Damlacım lütfen çekilir misin, kapıdan geçemiyorum, damlacım, sel gibi oldun yayıldın, kapladın her yeri” şeklinde. Veya ismi yiğit konmuştur ama büyüyünce hayatta görebileceğiniz en tırsak yaratık olmuştur. Askerlikten ömür boyu kaçar falan, kolunu masaya vursa ağlar, hastalık hastası bir tip olur.

Sonra bazı isimler de milli görüşünüze göre özdeşleşir. Diyelim ki illa ki sümeyye koyacaksınız. Ya da büşra, yok yok ya da kübra. Olmaaaaaz, aslaaaa. Peki neden? İşte, o isim şeyin ismi; hangi isim, işte canım şu sümeyye olan. Şeyin kızı değil mi o? Yok hayatta olmaz, Iıııh olmaaazzz- ata koyucam ben; e ama kız olacak seninki. Sana ne yahu; chpliyim ben; olmadı deniz koyarım; hem yuniseks. Eh sen bilin.

Bazen de en moda isimler seçilir. O yıl doğan çocukların % 99’unun aynı isim olması müstakbel anne ve babanın umurunda bile değildir. Sırf bu yüzden Ebru, Özlem, Burcu, Hakan, Serkan, Murat, Gökhan, Mert, Yiğit; Cenk gibi isimlere sahip olan kişiler hangi yıl doğduklarını yüzünüze söylemeseler dahi, hangi yıl doğduklarına her tür kalıp basılır. Misal bu son 2 yılda da bir duru, ada, su isimleri konulur oldu. Böyle şapır şapır sabunlu, sulu sulu isimler. Ondan bir 4 yıl öncesine gidelim (filaşbek piliz).. talya, kayra, ilayda, aleyna, alara, lara, melissa (sanki Meksikalı popstarlar haspalar. Meksikada da thalia vardı meşhur-hani şu a mor la mexicanayı söyleyen rosalindada oynayan o güzel ficutlu kıskanılıp dövülesi kadın-nerden geldim buraya ben gene?). Neyse, oğlanlarda da ata, ataberk, ege.. hadi bi de gidin bakiyim 10 sene öncesine, muratcan, alican, berkecan, oğulcan… eeee sonuç?

Benim en kıl olduğum isim türevleri içinde bir de iki veya üç alakasız ismi sırf her iki taraf da kıçını yırtmasın diye konulan ve olan zavallı çocuğa olan ikircikli hatta üçürcüklü (!!! ben uydurdum) isimler vardır. Egemen Emre Gökhan mesela. Soyadı da yıkılmazoğlu olsun diyelim. İsmi peki emre mi Gökhan mı Egemen mi? Oysa ki anası da dahil herkes; kendisi bile emre demektedir ona. E peki gökhanı, egemeni neden koydunuz bu çocuğa? Siz hiçbir okul defterinin kıç kadar etiketine bu kadar uzun ismi sığdırmayı denediniz mi hayatınızda? Ya da bu çocuk büyüyünce kredi kartı, nüfus cüzdanı, ehliyet, vize, pasaport, uçak biletine bu ismini nasıl sığdıracak? Bizde nüfus müdürlüğü ebru ismini bile doğru dürüst ismi yazamazken 3 isim ve 1 soyadını nasıl doğru yazacak?

Bir başka inat olayı da ailelerindeki ölmüş bir büyüğün isminin zavallı bebeğe yakıştırılmasıdır ki; ııh ııııh şap sürsen nafile. YAKIŞMAAAZZZ. Düşünsenize yeni doğmuş daha pembe pembe süt kokuyor. “Ay ne tatlı, şuna bak, daha el kadar sabi, kaç aylık?, 40 günü yeni doldu teyzesi, ismi ne peki?, Abuzer; hıı hııı çok şekerrr, puaaaaaahhhhh; hayırdır neden Abuzer? Dedesi miydi? Yok dedesi çok istedi, onun da babasının ismiymiş. Aaa ne kadar enteresannn, sizin isim ne peki? Cansu..memnun oldum cansu hanım, umarım minik Abuzer sizi büyüyünce affeder ve huzurevine yollamaz...

14 yorum:

Adsız dedi ki...

2 isim bir de kocaman soyadı sahibi olarak söylüyorum çok haklısın. İlkokulda isim ve soyadımızı yazmamız gerektiğinde olay yaratmıştım.Ben alfabenin tüm harflerini öğrenmişken yan sırada 5 harfle işini tamamlamış insanlar vardı.
Çocuğuma 2 isim koymam diyorum ya bak büyük konuştum 3 isim bile koyarım ben bu gidişle :)
Sevgileeer

Aslı Cin dedi ki...

Ha ha haaaaaaaaaaa

Süpersin yine iğneciğim, bir ara ben de oğluşa isim koyarken başıma gelenleri anlatırım misal :

Aslı: Kız olursa doğa koyalım

Eşim: İyi sonra oğlumuz olursa da boğa koyarız kafiyeli olur...

daphnevega dedi ki...

Ben de 2 isimliyim ve hayatımda kimse ilk adımla seslenmedi, ben de benimseyemiyorum o yüzden. Optik sistemli sınavlarda da doldur doldur bitmiyor zaten, sinir bir durum. Benim henüz evlenmekle bile alakam yok ama isim konusunu hep çok konuşuruz. "Vital" diye kimseye beğendiremediğim bir kız adı adayım var. İngilizcesinden arak, hayat veren gibi oluyor aklımca:) Annem bir de oğlun olur ona da Hayati koyarsın, adaş olurlar diye dalga geçiyor. Bu ismi koymamama izin veren adam bulursam onla evlenicem:)

Sebnem'den dedi ki...

BEN HER ZAMAN Kİ GİBİ SEVGİLİMDEN ÖRNEK VERECEĞİM VE BAZI ARKADAŞLARIM ARTIK BAŞLARIM SENİN SEVGİLİNE DE SANA DA.. DİYE AMA OLSUN..ŞİMDİ BU SEVGİLİNİN 2 İSMİ HALİYLE BİR DE SOYADI VAR..AMA AYNI 2 İSİM VE 1SOYADDA BAŞKA BİRİNDE VAR VE BU ADAM KIRMIZI BÜLTENLE ARANIYOR YANİ..HER YURT DIŞI ÇIKIŞ VE GİRİŞLERİMİZDE BİR POLİS EŞLİĞİNDE DURUMUMUZU ANLATIYORUZ..(POLİSLERİMİZ BAZEN ÇIKIŞLARDA İYİ KONTROL YAPAMADIKLARINDAN RAHATLIKLA ÇIKABİLİYOR YANİ..BU DA ACI BİR KONU)HAVAALANINDA PEK EĞLENCELİ BİR ÇİFT HALİNE GELDİK YANİ..

mayonez dedi ki...

değerli toplu iğnem zaten çocuktan korkan biri olarak iyice psikopata bağladın beni. çocuk karnımda olunca şuçlu listesine bakcam ilk, 2 isim olmasın diye uğraşcam,moda isim olmayacak, farklı olmaya çalışıp çocuğu tavuz kuşuna çevirmeyeceğim oldu cicim:)))

Nenoni dedi ki...

Benim tam üç tane ismim var.Annem yeni medeni kanunda bayanların evlenince eşlerinin soyadının yanında kendi soyadlarını da kullanmalarını hararetle destekliyor ama üç isme birde iki soyadı olmaz yahu:))

Asortik Krep dedi ki...

Gülmekten yanlış yazıyordum..Benim iki adım var ama birincisini kesinlikle hiç kullanmadım..Yani çok haklısın yine :)

emelo dedi ki...

e peki isim adayi bulabildiniz mi bari, bu kadar kritere ragmen?..

Toplu İğne dedi ki...

zeyacım ya çok güldüm okurken; e bak hiç değilse ilkokul 1. sınıfta alfabeyi ilk sen sökmüşsündür :)) tek isim ve mümkünse yabancıların da kolayca telaffuz edebileceği isimler olmalı. sonra yurtdışında da rezil oluyoz gidince. misal ben. isim ve soyisminde ö ve ş harfleri var benim. bugüne kadar ismimi doğru telaffuz eden bir gavura rastlamadım :))

aslllıı, (sherwood of aslı mı desem acaba?), doğa evet güzel isim de ne bilim o da çok moda. boğa kaafiyesine de bittim, maşallah kocanın uyak sevdasına:)) haa haa boğa ha?

ayşecim, valla eğer kızının ismini vital koyarsan, senin de sonun huzurevi gibi gözüküyor :))) yine de geleceğini düşün derim ben sana. anneninki daha realistmiş. sonuç, ya evde kalıcan ya da evlenip ilerde kızın senden nefret edecek :))) belki oğlun olur vitali koyarsın :)))

şebnemcim, valla yazık size. nedir o şans öyle? bence siz evlenince, en güzeli müstakbel eşin senin soyadını alsın, bu sorun da ortadan kalkar :))

mayonezcim; haa haaa sorma, ben de gristalime isim bakacam diye kendimi sorgular buldum birden. ya ben hemile olursam ne isim bulurum diye döğünüyorum? ve inan bana, şuanda sıfıra sıfır elde var sıfırım. tavus kışu olayına çok güldüm; alemsin :))

Toplu İğne dedi ki...

eyseancım; ne diyim sana ayol ben? daha çook zamanın var senin, sen en iyisi şimdiden isim bulmaya başla,valla sonra kalırsın ortada, bulursun abuk bir isim; mayanozciğimin dediği gibi benzetirsin bebişin ismini tavus kuşuna :)))

nenonicim; hay maşallah; sende mi ispanyol asilzadeleri gibisin? ben bu aralar çok duydum öyle 3lü isim. iyi ki anneni dinlememişsin :))

asortikçim; sen de mi? geçmiş olsun o zaman. ama senin oğlunun tek ismi var de mi? gerçi onda da türkçe karakter var ki, ilerde senin oğlan yurtdışına çıkarsa ve orda yaşamak durumunda olursa, sanırım o zaman yiyeceksin küfürü gibime geliyor :)) (misal ben küfür ediyorum hep benimkilere) :))

emelocum, yok vallahi daha isim adayı bile. işler iyice sarpa sardı çünkü, kendim için de icat çıkardım şimdi benim bebeğim olursa ben ne koyardımı düşünüyorum ve yukarda yazdıklarım benim için de geçerli. umarım doğru düzgün birşey buluruz

KUGUU dedi ki...

kesinlikle herbiri tek tek dogru tespitler ve ifade de elbetteyine tam senlik ve IGNEcgm:))
Isim bence cok cok onmeli yazdiklarinin yanisara ben bir de isimlerin karaktere de etkisi olduguna %100 inaniyorum.
O yuzden cok dikkatli karar verilmesi gerekiyor.
Dipnot: yegenime cansu dusunmustuk, sevgili cansucugum diye baslayan mektuplar almasin diye vazgecmistik:))
Ama harflerin dizilimi yanyanaya gelisi vs cidden kisilik gelisimini etkliyor. Boyle bri site vardi eskiden analiz eden isimleri.OIna kendimi ve ceveredki tum arkadas akraba kimi ettirdiysem cikmisti. Acaba neydi o site? Hatirladigim kadariyla Kabalarian ogretisi olan bir siteydi diyecegm, ama sakin yanlis yorumlamayin, tarikatsal degl:) kendim test ettm onayladm!! Yoksa yazar miyim:)))
KRISTAL DEFNENAZ bitisikte hala israrrrrrrrrrliyim ben. Ignecgm iletiver cnm:))

»¦« GÖKHAN »¦« dedi ki...

hepsini okuyamadım yazıların fakat okuduklarım oldukça keyifliydi :)

Adsız dedi ki...

iiinecim ben de isim konusunda öyle dertliyim ki 4 yaşında bir oğlum var ismi kamran Yağız.
Bu yazıyı post yazan arkadaşlar bir de benim blogumdaki
www.blogcu.com/yaldizy
blogum olur :)
bebeğe isim vermek yazımı okurlarsa bu da kapak olur ....

Toplu İğne dedi ki...

kuğucum:)) ne kız o kabalarian? ilk kez duyuyorum vallahi. hatırla da ben de bari toplu iğneyi çözeyim hihii. aslında doğru, ben bazı kişilere gıcıksam bir bakıyorum isimleri de genelde gıcık oluyor ve sonra da hep o isimlerdeki kişiler gıcık oluyor. haklısın. olur defnenazı söylerim :)

merhaba gökhan; teşekkürler, çenem düşük olduğu için bazen elime hakim olamıyorum (ki genelde); bir bakıyorum pehlivan tefrikası gibi yazmışım. hislerimi kısaca yazmayı öğrenmem gerekiyor sanırım :))

kavak yellericim; baktım ama o yazını bulamadım bir türlü. tam o sayfaya link verirsen dah akolay ulaşırım. vallahi geçen gün neredyse tüm arşivini okudum hatimettim ama bulamadım :))
yağıza kocaman bir öpücük