Cuma, Nisan 14, 2006

Arızayım arıza...

Ben arıza bir insanım arkadaşlar. Bazı şeylere takarım ama öyle böyle değil! O taktığım şeyin gönüllü savunucusu kesiliverir, bir cengavere dönüşürüm. Benim en büyük takıntım diline sahip çıkmayan, dilinden utanan gerizekalılardır. İşte, okulda, televizyonda, günlük konuşma esnasında neler neler duyuyor insan. Alın işte benim gibi bir arıza insan da oturmuş "Tiki Sözlüğü" hazırlamış. Ben de burdan duyurayım dedim, Türkçemiz ne halde...

Toplu iğne iftiharla sunar...

İşte Türk Tiki Dili Sözlüğü (Siz yine de kullanmayın, kullananlarla da bir güzel dalganızı geçin, aşağılayın, başka çare yok, Türkçemiz elden gidiyor çünkü)
Ban - ben
San - sen
Lütfaaan - lütfen
Yanee - yani
Tımam - tamam
Biliyomısaaaaan - biliyor musun
Hayvanssııaaan - hayvansın
falan oldum - ? (türkçesini çözemedim - t.iğne)
falan yapmak - ? (bunu da çözemedim - t.iğne)
hadi papaaay - Haydi baybay
intiharlardayım - Çok üzüldüm
pozitif elektrik alamadım senden yane, tımam mı? - Senden hoşlanmadım
inanmıyoroaam - İnanmıyorum
regular cola - Normal kola (diyet kola değil anlamında - t.iğne)
yivrençsiaaan - iğrençsin
nerdeyim oldum - nerede olduğunu şaşırmak
partilemek - parti yapmak
aklımdasın yapmak - cep telefonunu çaldırıp kapatmak
bay gelmek hatta kus gelmek - bıkmak, usanmak
çılgın atmak - delirmek
merba - merhaba
nassin - nasilsin
ban iyyiam, san - ben iyiyim, sen
ban de ama çik mikarrna yediam - ben de ama çok makarna yedim
pantlonundan bellia - pantolonundan belli
viraenç duryo di mia - iğrenç duruyor değil mi
vet, boyfrand yüznden labilir mia - evet, sevgilin yüzünden olabilir mi
bilmiyoruam kia - bilmiyorum ki
narde okuyosssuan - nerede okuyorsun
kiç ünversitesia - koç üniversitesi

Bazı kalıplar ve örnekler:
abi dün manyak bi pilav yaptıaam
Alocuuuumm çoooook korktuuuuummm
deermişimm sen de yeeermişinn
ay hadi öptüm şekaar
branc yapalim maaaaa
kendine çok iyi bakıyosuun tımaam maa
kendine iyi davran şeakear olur maa
ay cittan yaaneee
Aşkııımmm naaaeeebeeeeerr
baba iyijce disconnect falan oldun ortamlardan

13 yorum:

Aslicin dedi ki...

Efendim,saygıdeğer topluiğne hanımefendiciğim,sizin gibi zat-ı muhterem insanlar daolmasa,bizim halimiz nice olur du? Değil mi ama?

Diyor ve bean kaçıyruuum şhekerim,manyak bi film var taam mı,zaplayamam bi daha da bööle ekşın bulamam,supper bişi,uçuruyooo kızıııım .

Bbg den 05 Aslı

Deadora dedi ki...

kizaamm bunnar böyle yasilmas taaam maa? vet konusuorus ne war key bundaa? chüsh falan oldum yane takilmalarinaa..

:) benim böyle bir erkek bir de kiz arkadasim vardi unide.. ki hala varlar ne yazik ki.. onlarla konusmak inan anlamaktan daha zor.. konustukca onlar mide bulantisi geciriyorum ve seni coook iyi anlayabiliyorum :)

gayri_ihtiyari dedi ki...

Hazirliklar nasil gidiyor? Kızıııııım, liseyi de ayni okulda okumusuz falan yani ban seni acaaaip merak ediyorum tımam mı? Döncam ban sana

Toplu İğne dedi ki...

kız 05, artizz seni. gazetelere de çıktın artık hiç kaale almazsın sen bizleri.öptüm seni şekaaaeerr.pa paaaayy :))

deodoracım, valla bean da ohaa falan oldum okurkeaan...süppeeer bişi waaav oldum. ben sinirleniyorum çok duydukça, bir de tabelalardaki yarı yabancı yarı türkçe hale getirilmiş o ucube yazıları görünce de deliriyorum ben

Gayriyeciim,cumartesi beni ofiste çalıştıran za't seebiyle, hazırlıklarım henüz bitemiyor, hatta başlayamıyor. Buraya kadar tımaaamm mıııaa?
(Sean o muhteşem almancanı okulda almışsıaaan galibaaamm, ben de aynı süppeear english'imi aynı okulda aldıaaam oki dokicim? en kısa sürede dön bınaa :) )

Aa! Deli mi ne? dedi ki...

Pek kıymetli,pek muhterem toplu iğne hanım;

Sizin gibi değerli blogarlar da olmasa güzel Türkçemiz gerçek anlamda elden gidecek.

Efendim bizim zamanımızda gençlerde bir saygı,bir değer verme haleti ruhiye vardı.

Fakat şimdi öyle mi yaa.
Bir bakınız şu bloglara koca koca evli barklı kadınlar nasılda yazışıyorlar.

Hele sizlerden ırak olsun efendim,birtanesi var ki hem anne hem öğretmen,Lakin gelgelelim ağzı küfürlü,lanlı,lunlu,ulenli,oolumlu konuşmalar,başka bloglarda açık saçık yorumları,üstüne üstlük crystal dreams diye bir blogarla kırıştırıyor kadın haliyle.

Ahh efendicaazım,değerli Topluiğne hanımcığım bilseniz bu durum beni ne derinden yaralamakta,gözlerimden süzülen bu yaşları ipek mendilimle silip ,tarifi imkansız üzüntümle size esenlikler dileyerek ayrılıyorum blogunuzdan.

Saygılarımla efendim.

Toplu İğne dedi ki...

hadi len :)yemezler! :)))

annelog dedi ki...

Çok güzel derlemiş toplamışsın Toplu İğne:))) Bayıldım:)
Gelinliğin de çok sade ve çok şık gerçekten. Hazırlıklarda kolay gelsin:)

Toplu İğne dedi ki...

annelogcum çok teşekkür ederim, gelinliğimi beğendiğine sevindim.
sevgilerle

pino dedi ki...

toplu iğnecim sanırım benim yeni jenerasyon ile aram epey açıldı:) çevremde böyle konuşan kimse yok..daha doğrusu çevremde genç yok mu demeliyim:))) ama bazılarını tv den öğrendim..mesela geçen ay "görüşenzi" deyip duruyorlardı meğersem görüşürüz demekmiş...umarım benim bebeler böyle konuşmaz..ama tüm bunları okullarda birbirlerinden öğreniyorlar değil mi...neyse..tebrik ederim seni...aydınlattın vallahi beni:)))) sevgilerleeee:)

ASLI dedi ki...

:)

CEVAP 1-hENÜZ KAMERALAR TAKILMADI.yOKSA GİZLİ Mİ TAKTIRDI? BAK KILLANDIM ŞİMDİ...

CEVAP 2-HAZİRANIN SON HAFTASI TATİLDEYİM.TEMMUZUN İLK HAFTASIDA İZMİRDE OLACAĞIM .

Toplu İğne dedi ki...

pinocum, senin bebelerine şimdiden dikkat et valla, ilerde sana evden çıkarken "görüşenzi mom, çaakk" derlerse karışmam valla.

aslıcım, kına geceme gelirsin o zaman. süper valla

ucusanlar dedi ki...

dehşet komik...

SoSo dedi ki...

Çok güzelmiş...