Cuma, Şubat 24, 2006

bir istek daha. ne gırtlaksınız yahu!

Yani beni de Emine S. Beder yaptınız ya, aşkolun. İlla ki tarifini yaz dediniz ben de şaşa döndüm, hangisini yazayım diye. Ancak özel istek geldi pırasalı - mantarlı kiş için.
İşte tarifim.
Kiş öncesi hazırlıklar: Bulunduğunuz yerdeki camları sonuna kadar açın, musluğu da açın ve mümkünse akan suyun yanında pırasaları doğrayın. Yoksa kıpkırmızı gözlerini zoluyo (denedim, gözlerim yaş içinde kaldı). Burun akmasına yönelik de peçete falan buludurun.
İçi için: Valla göz kararı ince halka olacak şekilde doğrayın pırasaları (yanan gözler ve akan burun için bakınız yukardaki paragraf). Az zeytinyağında teflonda kavurun pırasaları. Pırasalar kavrulurken dilimlediğiniz 1 kutu mantarı içine boşaltın. Tuz ve isterseniz baharatları ekleyin (ben sebzeli çeşnilerden kattım içine, hiç fena olmadı yani) mantarlar suyunu çekince söndürün. İçiniz hazırdır arkadaşlar
Kiş hamuru için: 200 gr un ( ben 200 gramın 1 su bardağı dolusu olduğuna karar kıldım ve öyle yaptım), 100 gr margarin/tereyağ (ben becel kullandım)- oda sıcaklığında böyle vıcık vıcık bir yağ olacak, yarım çay kaşığı tuz ve yarım çay bardağı soğuk su. Un, yağ ve tuzu elinizle ekmek kırınıtısı olacak şekilde ufalayarak yoğurun. Sonra dolapta soğuttuğunuz suyu içine azar azar dökün, öyle haaarş diye dökmeyin, çok cıvık olabiliyo çünkü (bakınız geçmiş haftaki deneyimlerim). Hem hepsini de dökmenize gerek yok. Ucundan accık! Hamuru top şekline getirip üstüne bez örtüp bi 15-20 dakika buzdolabına koyun.
Üst için: 1 su bardağı kaşar rendesi, 1 su bardağı süt, 1 yumurta, 1 çrb kaşığı un. Yumurtayı ve sütü çırp, diğerlerini ekle ve karıştır.
Son işlemler: Buzdolabından hamuru alıp kişi pişireceğin kalıba yay, üst için yaptığın karışımın içine pırasalı mantarlı karışımı ekleyip karıştır, hamurun üstüne yay ve yallah fırına. Klasik pişirme derecesinde diyo ama ben o gün habire fırında bişeyler pişirdiğim için fırın derecesini hiç değiştirmedim, siz de kafaya göre takılın artık. Afiyet şeker olsun

4 yorum:

kedi dedi ki...

kendini aşmış gördüm seni topluiğnem

Pareo Anne dedi ki...

sen hazır limonlu keki ve hazır pudingi bize yuttur, ondan sonra da neymiş pırasa doğrarken gözü yanmışmış da, çok yaşarmış da...
ah sevsinler cicim...
yok öyle hazırlop üç ekmeğe beş köfte. öyle gözlerin yaşarmadan, boncuk boncuk terlemeden olur mu? sen bizlere geldiğinde elceğzimizle hazırladığımız şeyleri lüp lüp götür. sonra ne, "gittim hazır limonlu kek aldım"...çok bozuldum ben bu hazır kek işine bilesin.
neyse kişte biraz uğraşmışsın da, içimin yağları azıcık eridi...
bir de bana kekin nesi orijinal olabilir diye artistik yapıyodun...
bak bir de günahımı almıştın, bazı arkadaşlar 1.5 dilim yediklerini falan itiraf etmişler. ben ne kadar masumum görüyosun di mi?

acicikolata dedi ki...

amanın bu hani annenin istedigi ama sizin yiyip bitirdiginiz demi? cok guzel olmus. ama ben hala MERENGE'i tek geciyorum :P
senin basina gelen benim de basima geldi ve eski blogumu kapattım cicim. bana buradan ulasabilirsiniz. hatirladin beni demi?

Toplu İğne dedi ki...

nefin misin kaynanam mısın; valla o limonlu payı keşke şöyle ortalayıp çaksaydım da sana, yok birbuçuk dilimmiş yok hazır kekmiş görürdün sen :) Kızım hazır kek dediysek senin yaptığın altınkekli tiramisu değil bu. limonlu kek un yani. Maşallah bu kek unlar da iyi ki hazır; yumurtası, sütünü, yağını sen koyuyosun ve çırpıyosun. O koca kutunun içinden bi tek un çıkıyo. Adamlar 250 gr.unu kakalıyolar pasta fiyatına nerdeyse. Yani kaynanacım, limonlu payın keki kekundan. yani altınkek ya da pastaban olayı değil. Capiché? not: limonlu payım basbaya orjinal! klasik kek değil yani. beceriksiz olabilirim ama yaratıcıyım kabul et!

Biyonik örtmenim, aştım kendimi sorma, hatta bu haftasonu anacığıma yaptım ki kadının içinde kalmasın, pırasa sevmem diyen cins nişanlıya da pırasa yedirdim.

özlemcim sağolasın, daha yeniyim de ben bu işlerde, sağolsun dostların teşvikiyle yapıyoz işte bişeyler.

gayri ihtiyaricim, çok geçmiş olsun, başıma geldi anlarım, iirenç tırsak bi durum olmuştu bende. bu ismi gayri ihtiyari mi buldun? ehe ehe hüe...